Alapítvány az Alapítványokért logo

Üzleti platform
jótékonysággal összekötvea siker kulcsa!

Menü
Tanítás, Önzetlensèg, Érték, Tisztelet

Mi jellemzi az X,Y,Z és az alfa generációkat?

Említésre méltó a Veterán generáció: ők azok, akik már nem értik az új világot! Ők is szülői és társadalmi minta alapján nevelkedtek és ilyen mintát sehol sem láttak. Életüket nagy részben a szocializmus és a világháborúk okozta családi traumák határozták meg. Számukra evidens volt a nyugdíjas állás fogalma: nem volt ritkaság, ha valaki az iskolái után elkezdett egy munkahelyen dolgozni és onnan is ment nyugdíjba. Nem volt divat kritizálni a vállalat vezetőségét. Örültek, ha volt munkahely, lehetett pénzt keresni és elfelejteni a korábbi évek szörnyűségeit. Ez a generáció nem vágyott másra, mint a nyugalomra, békére, családi harmóniára.

X generáció: a kulcsos gyerekek, a kissé magukra hagyott gyermekek. Az öntudatos, lázadó X generáció próbált nem kérni a felmenők feszültségéből. Látták a munka és a pénz miatt széteső családokat és a sikert csak ritkán elérő bizonytalan szülőket, így a mintával szemben vették az irányt. Érezték, hogy a siker kulcsa a tudás, a kapcsolatok, a gyors reagálás. A nyelvtudás, a gyakorlati hozzáállás és a rugalmasabb munkaterhelés kellett a karrierhez, az elismeréshez. Ez a generáció öntudatos, lázadó, elköteleződést fontosnak taró, tartós kapcsolatok felé és befelé forduló generáció. Semmi sem biztos, de legfőképpen az állás nem, miközben azt érzik, hogy ők folyamatosan teljesítenek. Mindezt csak tetézik a szülők állandó aggódó kérdései a munkahelyről, a családról, a gyerekről. Ha van, azért, ha nincs, azért. Az X generáció szüleinek az idejében még nem voltak karrieristák vagy sikeres üzletasszonyok az anyukák, így mintájuk sincs erre a működésre. A X-esek elkezdtek bezárni – ami egy másik típusú nyitást eredményezett. Önmagukkal kezdtek el foglalkozni, az élet értelmével, saját maguk megtalálásával. Befelé fordultak. És ez is jelentős mértékben gyorsította a következő generációk változását.

Az Y generációnál az emberi kapcsolatok számítanak, a legfiatalabbak lojálisak, kötődnek a munkahelyhez, csakúgy mint a személyes viszonyokhoz is. A csapatszellem fontos számukra. 70 százalékuk mindössze egy évig marad egy munkahelyen. Lehetnek útkeresők. Ez a generáció nem akar megállapodni, egy helyen évtizedeket eltölteni.

A 18-24 éves korosztály hozzávetőleg 850 ezer fiatalt takar, akiknek háromnegyede már nem része az oktatási rendszernek, így elvileg a munkaerőpiacon kell, hogy megjelenjenek. Vannak köztük, akik korán alapítanak céget és nagyon gyorsan reagálnak a lehetőségekre. 10 éven belül átveszik az irányítást a piacon.

Z generáció, az 1995 után születettek (2010): az információ gyors elérése alapvető számukra, a virtuális közösség negatív tagjai.
• nehéz megfelelés
• kudarcok
• társtalanság
• kiúttalanság
• rohanás
• siker, pénz, pörgés…

Mindezek alapján megállapítható, hogy konfliktuskezelési készségeik hiányosak, többségüket indulatkezelési nehézségek, agresszió jellemzi, ugyanakkor szinte általános, hogy köreikben a magány-szorongás-depresszió esélye nő… Ez a generáció bárhol jelenik meg, az első kérdése az, hogy van Wi-fi hálózat?!

Alfa generáció

Alfa generáció: a digitális generáció (2010-) kifosztottak vagy teremtők lehetnek? “Szupermost “gyerekek. “Virtuális gyermekek”
Kevés személyi kapcsolattal fognak rendelkezni, s emiatt keveset fognak beszélni. Magasan képzettek lesznek és rendkívül felkészültek. Nem lesz fontos nekik az emlékezet, mert a modern digitális hordozó eszközök helyettük fogja tárolni. Nem fognak hosszan koncentrálni semmire, hiszen van mi tárolja helyettük az információt.

Pszichológusok üzenetei: Beszéljetek gyermekeitekkel, unokáitokkal!

Szelfi, csetelés, posztok a fészen – az online és az offline világban másként kommunikálnak a fiatalok.
A pszichológus a szülőknek üzeni: vagy beszélgetnek ők is a gyermekükkel, vagy elveszítik őket.


Sokkoló felmérés, kutatás: kinek van okos telefonja? (a többség emeli a kezét), ki van fent a Facebook-on? (a többség), Twitteren? (kevesen), Instagram? (kb. a fele), kinek van 3G-je? (van), ki van most online? (vannak), ki posztolt valamit, az előadás kezdete óta? (jól neveltek, senki…) Ma ötből egy szülő nem tudja, mit csinál a gyereke az interneten. Ha nem beszélgetsz a gyermekeddel, elveszíted. A szülő ma legyen vagány, bátor és belátó: fogadja el, hogy a gyereke többet tud felhasználói szinten a számítógépen, mint ő. Így ne tekintse alanyi jogon járónak a tiszteletet. Azt ki kell vívnia, és megszereznie gyermeke bizalmát. Hiba, ha a jutalmazás és büntetés eszközének használja az internetet. És egyáltalán: alfa generációs gyerekéhez vegyen szakirodalmat, vagy kutasson az interneten(!), hogy mit kell tennie. – Ez az egyetlen út, ami megmenti a mai átmeneti online időszakban azt a szülő-gyerek kapcsolatot, ami e nélkül jégre futna.

Ma 7-8 éves kisgyerekeket érnek olyan élmények az online térben, amiket nem ért és nem tud feldolgozni. Ha nem mondhatja el a szülőnek, mert arról lehull a rizsporos paróka, akkor működik a csoportnorma, ami beszippantja, és 10-12 éves korukra – hogy finoman fogalmazzak – felnőtt élményeik lesznek. Akár a szelfizésben, az egymással való kommunikációban, vagy bizonyos tartalmak nézésében - figyelmeztet Tari Annamária. Amennyiben a szülő végighallgatja a gyerekét, az bármit is mond, akkor megmentheti az igazi kapcsolódást, kommunikációt, értékekeket. " Hagyjunk jobb gyerekeket a világnak! " Tavaly év végi felmérés alapján Magyarország most halad azon az úton, hogy az online és az offline világban másként kommunikálnak a fiatalok, mindent megtesznek a népszerűségért, mindenben megfelelek a csoportnormának. Ennek minden veszélyével! Az online személyisége mindenkinek impulzívabb, mutathat más érzelmeket, mint a valóság. Még a felnőttek esetében is, akik azt gondolják, hogy egy személyiséggel vannak kint az utcán és a gép előtt. Nem! A gyerekek esetében az a veszélyes, hogy ők még a személyiségfejlődés időszakában vannak! – figyelmeztet a szakember. Ez a generáció aggasztóan magányos, tudatos és felkészült lesz. Ők azok, akik át fogják alakítani a világot. Minden gombnyomással elérhető számunkra. Beleszületnek egy virtuális világba, de félő hogy ott maradnak vagy átalakítják az egész világot!

Kérjük, hogy segítse tevékenységünket!

Adószámunk
18941548-1-41

UTALJON AZ Alapítvány az Alapítványokért SZÁMLASZÁMÁRA
OTP Bank Nyrt., 11713036-21451047
IBAN: HU61117130362145104700000000
SWIFT: OTPVHUHB


VAGY a PAYPAL RENDSZERÉN KERESZTÜL PÁR KATTINTÁSSAL!

KÖSZÖNJÜK!

Az oldal feltöltés alatt áll!
Várjuk mindazon cégek kezdeményezésünkhöz való csatlakozását, akik értéket vélnek felfedezni ezen társadalmi felelősségvállalás keretein belül!

Továbbá várjuk mindazon önkénteseket akik jó szívvel csatlakoznak eme nemes kezdeményezéshez.X